T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KIRŞEHİR / MERKEZ - TOKİ İLKOKULU

p4c Felsefe Kulübü

PROJE ADI :  P4C DÜŞÜNEN ÇOCUK

PROJE ADI :  P4C DÜŞÜNEN ÇOCUK

PROJE KOORDİNASYON BİRİMİ : Temel Eğitim Bölümü

Bu projenin uygulanmasında gönüllük esastır. Proje faaliyetlerine yönelik okul, öğretmenler, öğrenciler ve veliler gönüllü olanlardan tercih edilmelidir.

1.      PROJENİN BAŞLATILMA GEREKÇELERİ

Bu projenin temel ilkesi düşünce labarotuvarı oluşturarak öğrencilerin " varsayımsal düşünce " becerilerini geliştirmektir. Ulusal ve evrensel değerleri tanıyan, bu değerlere katkı koyan, kendini gelecek yüzyıllara taşıyacak sorunlarla baş edebilen, problemlere kısa sürede yaratıcı çözümler getirebilen, öz güven sahibi bireyler yetiştirmek eğitim ve öğretim faaliyetlerinin amaçlarındandır.  Düşünen, sorgulayan, eleştiren, çözüm üreten, düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak en iyi biçimde dile getirebilen bireylere her alanda ihtiyaç duyulmaktadır.

Proje varsayımsal düşünce becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanmış atölye çalışmalarından oluşmaktadır.Proje kapsamında uygulanmaya yönelik hazırlanmış atölye çalışmalarının tamamı özgün çalışmalardır. Atölyelerde uygulanacak etkinlikler, Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda yer alan temel yaklaşım esas alınarak parçadan bütüne, basitten karmaşığa, kolaydan zora doğru olacak şekilde hazırlanmıştır.

Düşünme, sorgulama , eleştirme, problem çözme  alışkanlığı küçük yaşlarda kazanılmaktadır. Kazanılan bu becerinin bir alışkanlık haline gelmesi ve yaşam boyu öğrenme aracı olarak kullanılmasında, çocuğun içinde bulunduğu aile, okul ve çevre çok önemlidir. Öğrencilerin varsayımsal düşünce becerilerini geliştirmek için bu çalışmaya ihtiyaç duyulmuştur.

2.      PROJENİN AMAÇLARI

" P4C Düşünen Çocuk " projesinin amacı, öğrenciyi ders kitaplarındaki alışılmışın dışına çıkarmak, hayal gücünden yararlanarak farklı düşünceler ortaya koymasına olanak vermek, öğrencilerin düşüncelerini rahatça ifade edebilmesi için  onu yüreklendirmektir. Öğrenci için düşünme sürecinin sonucundan çok sürecin kendisi önemlidir. Proje; düşünürken  eğlenmeyi, eğlenirken düşünmeyi sağlayarak  varsayımsal düşünme becerisi edinmeyi ve sözlü anlatım becerisini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

 

3.      PROJE HEDEFLERİ

 

·      21. yz beceri olan problem çözme, duygusal esneklik, iletişim, yaratıcı ,kavramsal, eleştirel ve bir arada düşünme becerilerini geliştirmektedir.

·      Öğrencilere hayat boyu sürecek düşünme, dili etkili kullanma, kendini özgürce ifade edebilme, itiraz geliştirme  alışkanlığını  kazandırmak.

·      Öğrencilerin bilgi alıcısı konumundan çıkıp bilgi üreticisi olmasını desteklemek.

·                    Mental sağlığı ve refahı artırarak güven, öz saygı , derin düşüncelerin öğrenciler tarafından aktif kullanılmasını sağlayarak öğrencilerin okula ilgilerini artırmak.

 

4.      PROJENİN HEDEF KİTLESİ

 

Müdürlüğümüz bünyesindeki ilkokullar

 

5.      PROJENİN İŞLEYİŞİ, FAALİYETLER VE ÇALIŞMA TAKVİMİ

·                    " P4C Düşünen Çocuk " projesi İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından okullara duyurulacaktır. Projenin uygulanmasında gönüllük esastır.

·                    Proje konusunda öğretmen, öğrenci ve veliler bilgilendirilecektir. Gönüllü olan öğretmen, öğrenci ve velilerle proje sürdürülecektir.

·                    Sınıf öğretmeni projeye katılmak isteyen öğrencilere " öğrenci tanıma formu" nu ( EK-1) dağıtacak ve formun doldurulmasını isteyecektir.

·                    Sınıf öğretmeni  projeye katılmak isteyen velilere " veli onam formuénu ( EK-2) dağıtacak ve formun doldurulmasını isteyecektir .

·                    Okul yönetimi  tarafından proje için gerekli düşünce atölyesi oluşturulacaktır.

·                    " P4C Düşünen Çocuk" yapılacak her öğretmenler kurulu toplantısında gündeme alınacak, projenin uygulanma süreçleri değerlendirilecek , projenin uygulanmasında görülen aksaklıklar, yaşanan problemler ve çözüm önerileri rapor halinde üst makamlara bildirilecektir.

·                    Projede yapılan çalışmalar öğretmenler tarafından ailelere sunu şeklinde anlatılacaktır. Ayrıca aileler çocuklarda felsefe eğitimi kurs programlarına da yönlendirileceklerdir.

·                    İlimizde çocuklarda felsefe eğitimi konusuyla ilgili eğitim alan öğretmen, yönetici ve rehber öğretmenlerin projeye katkı sunması sağlanacaktır. Okullar arası işbirliği artırılacaktır.

·                    Sınıf öğretmenleri tarafından EK -3 göre yıl sonu faaliyet raporları düzenlenecektir. İstendiğinde ilçe milli eğitim müdürleriyle paylaşacaklardır.

·                    İl Milli Eğitim Müdürlüğü Proje Koordinatör ekibi, proje takvimi doğrultusunda ilçe/okul raporlarını telep edecek ve gönderilen raporlar doğrultusunda dönem sonu il/ilçe raporlarını hazırlayacaklardır.

·                    Değerlendirme sonucunda " P4C Düşünen Çocuk" projesinin uygulanmasında performans değerlendirme ölçütlerine göre öne çıkan okul yöneticileri/ sınıf öğretmenleri ödüllendirilecektir.

 6.      EKLER

·          EK 1- Öğrenci Tanıma Formu

·          EK 2- Aile Onam Formu

·        7.      PROJE ÇIKTILARI VE BAŞARI ÖLÇÜLERİ

Yaşadığımız yüzyılda düşünen, sorgulayan, eleştiren, çözüm üreten, düşünce ve görüşlerini yazılı ve sözlü olarak en iyi biçimde dile getirebilen bireylere her alanda ihtiyaç duyulmaktadır. Proje, amaç ve hedeflere ulaşıldığı takdirde bu alandaki önemli bir açığı kapatacaktır.Proje, sürdürülebilir ve yaygınlaştırılabilir niteliktedir. Pilot uygulamaların yapılmasının ve çıkan sonuçlara göre şekillendirilmesinin ardından, yerel düzeyde yaygınlaştırılması hedeflenmektedir.

 

 

 

Ayşe Canan İŞLER                                                

Proje Yürütücüsü                                                 

   

                                                                                                              Ayhan AŞGA

                                                                                                                     Okul Müdürü

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 31.03.2022 - Güncelleme: 17.08.2022 12:26 - Görüntülenme: 314
  Beğen | 0  kişi beğendi